[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/db/dbal.php on line 110: Undefined array key "cached"
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/db/dbal.php on line 111: Undefined array key "normal"
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/db/dbal.php on line 112: Undefined array key "total"
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/session.php on line 885: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:2922)
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/session.php on line 885: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:2922)
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/functions.php on line 3391: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:2922)
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/functions.php on line 3393: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:2922)
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/functions.php on line 3394: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:2922)
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/functions.php on line 3395: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:2922)
ComputerDebat.dk • Vis emne - LAN

LAN

Debat om netvært

LAN

Indlægaf Magicbox skrevet lør 08. apr, 2006 22:09

Hej

Mig og nogle af mine venner har et mindre problem.. Vi skal holde et lan'party', men som altid er der problemer.

Normalt er computern sat til internettet via en router.

Da jeg så flyttede den over til min ven opstod problemet. Jeg sætter det hele til og sætter kablet i switchen/hubben (ved ikke hvilken) samt i computeren. Inde i windows siger min computer "intet netværkskabel tilsluttet". Der er intet lys, der hvor kablet er fastgjort i switchen. Det er der derimod ved de andres computere. Deres computere har været sat op på samme måde som min, og de har ikke ændret på noget. Deres netværk kører perfekt indbyrdes.

Jeg har prøvet at opdatere drivers.
Jeg har prøvet forskellige kabler (kablerne virker perfekt på de andres).

Den er ikke sat til at have fast ip-adresse eller lignende.

Kortet er ADMtek AN983 10/100Mbps PCI adapter

Efter som det ikke virkede flyttede jeg min computer hjem og i samme sekund jeg tændte den, var jeg på internettet...

En af mine venner nævnte, at jeg måske skulle slå noget duplex til/ændre på den? Hvis ja, hvor og hvordan gør man det?

Nogle der kan hjælpe?
Magicbox
Ny Bruger
Ny Bruger

Indlægaf testing skrevet man 10. apr, 2006 09:38

nå der ikke kommer lys i routeren/switchen... så tyder det endtan på kablet eller kortet. for så er der ingen forbindelse.

prøv med forskellige kabler! prøv også en anden port i routeren.

Er netkortet installeret korrect?

prøv evt at fjerne den i kontrolpanelet og installer den igen.

og så skal du sørge for at netkortet er sat op til dynamisk ip!
MBach

[size=75][i]Har du brugt søgefunktionen inden du spørger?[/i][/size]
Brugeravatar
testing
Site Admin
Site Admin

Geografisk sted: Århus C

Indlægaf MarsQ skrevet man 10. apr, 2006 17:44

jeg tror der er et eller andet galt med routeren/switchen..måske også din netværkskort..men kunne være flere ting?
Brugeravatar
MarsQ
Aktiv Bruger
Aktiv Bruger

Geografisk sted: Lyngby

Tilbage til Netværk